Det anbefales at oprette artiklen først og bevare vinduet med artiklens redigeringspanel åbent, således at det er nemt at kopiere indhold fra artilkel skabelonen over i nyhedsmail skabelonen.
1. Gå til Campaigns her
https://us20.admin.mailchimp.com/campaigns
2. Replicate seneste campaign.
3. Øverst, klik Edit Name: Brug titlen fra din artikel.
4. Edit Recipients: Vælg KP Alumne for generelle nyheder og podcast, ellers vælg den relevante klub ved klub-relaterede nyheder.
5. Edit Subject:
Subject: Artiklens titel
Preview: Brug Artiklens korte intro tekst
6. Edit Content:
6.1. Skift billede: Brug artiklens KP Artikel billede.
Når MailChimp spørger om systemet skal tilpasse billedestørrelsen, svares "Fix it", og der klikkes "Save" i vinduet, der popper op.
6.2. Skift overskrift: Brug artiklens overskrift.
6.3. Skift intro text: Brug artiklens intro text.
6.4. Skift link. efter /post skiftes artiklens link-slug fra artiklens redigerings-panelet.
7. Klik "Preview" og "Send test email". Tjek i din email, at alt er OK. Bemærk at "Læs mere her" linket til en artiklen først er aktivt, når en artikel er blevet publiceret. Men test alligevel, at linket ser rigtigt ud.
8. Klik "Continue"
9. Edit “Settings & Tracking”
Under Google Analytics tracking, ved Title for campaign: Sæt artiklens "link-slug" fra redigerings-panelet.
10. Øverst på oversigt til højre klik "Schedule" og sæt tidspunktet for udsendelse, eller "Send" for at sende med det samme (hvis artiklen allerede er publiceret).