Københavns Professionshøjskole (KP) er resultatet af fusionen af Metropol og UCC. Det gør os til en af Danmarks største uddannelsesinstitutioner. Med størrelsen følger der naturligvis et ansvar for udvikling af mere og bedre velfærd til samfundet gennem uddannelse, innovation og forskning, som vi meget gerne vil påtage os.
Vi har mere end 40.000 studerende, der fordeler sig på 21 bachelor- og 40 diplomuddannelser samt 2.000 ansatte, der holder hjulene i gang. Med studerende, ansatte og dimittender er det fællesskab på langt mere end 200.000 mennesker, som hver dag arbejder med velfærd i Danmark.
”Det er en fantastisk ressource,” siger alumnekonsulent Søren Lybecker, og fortsætter: ”Målet med KP Alumne er at transformere denne ressource til Danmarks stærkeste praksisfællesskab, som sammen kan sætte dagsordenen, når det gælder velfærd på alle leder og kanter. Og vi definerer alumne som studerende, dimittender og ansatte, da det giver de bedste muligheder for at nå dette ambitiøse mål.”
Alliance med Studenterrådet og Personaleforeningen
For at løfte i flok har KP Alumne også allieret sig med både Studenterrådet og Personaleforeningen ved KP. Desuden indgår vi løbende samarbejdsaftaler med specifikke enheder og afdelinger i KP med henblik på i fællesskab at medvirke til realisering af konkrete og værdifulde mål.
”Vi tror på, at det bedste fællesskab er det skabende fællesskab. Det er her, hvor en ramme eller et design omkring det at skabe fælles, kan gøre både proces og produkt anderledes rummelig og robust,” siger alumnekonsulent Maja Haack.
Har du en alumneidé, som du brænder for at sætte strøm til, så er vi klar til at hjælpe dig i gang. Præmissen er, at din idé skal henvende sig til minimum to uddannelser fra KP (og gerne mange flere). Pointen er, at ingen professioner kan løse velfærdssamfundet komplekse problemer alene. Sammen kan vi derimod udvikle nye, smarte og bedre løsninger. ”Det er, når vi billedligt talt går fra mikro til makro og dermed fra et monofagligt til et multifagligt perspektiv, at det for alvor bliver spændende,” slutter Søren.
Du er mere end velkommen til straks at kontakte os på alumnesupport@kp.dk. Vi glæder os til at høre fra dig.
Velfærdskronikken
Velfærdskronikken handler om velfærd i alle former og størrelser. Den er åben for alle – især studerende, dimittender og ansatte fra Københavns Professionshøjskole. Det skal være en velskrevet tekst, som kan sætte gang i tankerne og velfærdsdebatten. Velfærdskronikken udtrykker skribentens eller skribenternes holdning. Skribenterne kan naturligvis ikke være anonyme. Fakta skal være i orden, og vi bringer ikke hadefulde og krænkende indlæg. Den må fylde maksimalt 5.000 anslag med mellemrum svarende til ca. to A4-sider. Vi forbeholder os ret til at forkorte og redigere.
Forslag sendes til sfly@kp.dk med ’kronik’ i emnefeltet.